Reabilitare modernizare și dotare școala „Romul Ladea”, amenajare spațiu verde
În cadrul proiectului: „ÎMBUNĂTĂȚIREA CALITĂȚII VIEȚII LOCUITORILOR DIN ORAȘUL ORAVIȚA PRIN INVESTIȚII ÎN OBIECTIVE EDUCAȚIONALE ȘI SPAȚII PUBLICE”
01. REABILITARE PRIN INTERVENȚII STRUCTURALE, MODERNIZARE ȘI DOTARE ȘCOALA GIMNAZIALĂ „ROMUL LADEA”, 4 CORPURI DE CLĂDIRE CORP ȘCOALA P+1E, CORP GRĂDINIȚĂ, CORP ȘCOALĂ P+2E, CORP SALĂ DE SPORT)
Șef proiect, arhitectura PGA MARKERS srl arh. Claudiu PRALEA arh. Ionuț EVI arh. Raluca BOTIȘ verificări ing. verif. Cornel FURDUI, ing. verif. Mirel Gh. ION, structura FILCOGAB srl ing. Mihai Dan CRISTIAN verificări ing. verif. Emil BABA, instalații electrice PROFI VENT srl ing. Florin STANICHEVICI verificări prof. univ. dr. ing. Ioan BORZA, instalații termice și sanitare PROFI VENT srl ing. Florin STANICHEVICI verificări prof. dr. ing. Dumitru PODRUMAR
FUNDAMENTAREA NECESITĂȚII ȘI OPORTUNITĂȚII INVESTIȚIEI: Proiectul își propune creșterea calității infrastructurii educaționale în cadrul școlii gimnaziale Romul Ladea. Prin reabilitarea și modernizarea spațiilor școlare se urmărește îmbunătățirea condițiilor de desfășurare a procesului educativ precum și a bunăstării elevilor, iar prin echiparea infrastructurii educationale se urmărește modernizarea procesului didactic de predare/învățare conform standardelor de pregătire profesională actuale coroborate cu cerințele pieței. Nivelul de educație este factor-cheie al dezvoltării naționale, deoarece determină în mare măsură activitatea economică și productivitatea, precum și mobilitatea forței de muncă, creând premisele pe termen lung pentru existența unui nivel mai ridicat de trai și de calitate a vieții.
Având în vedere tendințele demografice negative, profilul educațional al populației este o condiție esențială pentru o creștere inteligentă, durabilă și favorabilă incluziunii. Acest deziderat nu se poate realiza însă fără o infrastructură adecvată/corespunzătoare ciclurilor educaționale. Infrastructura educațională este esențială pentru educație, dezvoltarea timpurie a copiilor, pentru construirea de abilități sociale și a capacității de integrare socială. Analizele socio economice evidențiază relația cauzală între nivelul de dezvoltare a capacităților forței de muncă și starea infrastructurii (existent spațiilor și dotărilor adecvate) în care se desfășoară procesul educațional. lnvestițiile planificate prin proiect vor contribui la consolidarea rolului orașului Oravița ca motor de creștere, prin abordarea deficientelor actuale în sistemul de învățământ și îmbunătățirea disponibilității, calității și relevanței infrastructurii educaționale și al dotării.
Scopul general este alinierea corpurilor de clădire ale școlii gimnaziale la standardele și normativele în vigoare pentru a putea funcționa în cât mai bune condiții ca școala. Proiectul face parte din strategia de dezvoltare locală a orașului Oravița.
Ansamblul de clădiri este compus din cinci corpuri de clădire din care două corpuri de clădire mari C1 si C5 corpuri de scoală generală, două sali de sport, C6 si C3 și o grădiniță corp C4.
Se propun lucrări de reabilitare, termoizolare, modernizare și dotare a corpurilor de clădire C1, C3, C4, C5 dar si edificarea corpurilor C2 si anexa C1 adiacentă terenului de sport. De-a lungul timpului imobilele au avut parte de diverse intervenții pentru a putea asigura cerințele funcționale necesare, intervențiile care s-au limitat la nivel de finisaje și sunt considerate insuficiente și la momentul actual învechite. Clădirea C2 urmează a fi demolată în locul acesteia urmând a fi construit un corp de clădire parter cu funcțiunea de spațiu tehnic. La sala de sport C3 se propune o extindere P+1 care va găzdui grupuri sanitare și vestiare adiacente sălii de sport.
.
02. „AMENAJARE SPAȚIU VERDE STR. ZONA GĂRII ORAVIȚA”
Proiectant general, arhitectura: PROCAD srl arh. Prunici Ion arh. Vintilă Raul, structura GOLOTIM GLOBAL srl ing. Golopența Răzvan, instalații electrice INSTAL AREA srl ing. Pop Raul, instalații sanitare PAD ENGINEERING srl ing. Gelu Popescu